Σφοδρές αντιδράσεις για τη μετατροπή της διδασκαλίας σε ριάλιτι

Posted on 12 Μαΐου, 2020, 1:03 μμ
2 secs

Σφοδρές αντιδράσεις προκαλεί η τροπολογία που κατέθεσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως για τη ζωντανή αναμετάδοσή του μαθήματος της σχολικής τάξης μέσω διαδικτύου.
Η ΟΛΜΕ προγραμματίζει συλλαλητήριο την Τετάρτη 13/5 στις 13:00 στα Προπύλαια, απαιτώντας:

  • Να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία.
  • Να μην εφαρμοστεί η τροπολογία Κεραμέως για τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος.
  • Να ληφθούν άμεσα ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία.
  • Να αυξηθεί η χρηματοδότηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό.

«Απαράδεκτη και αιφνιδιαστική τροπολογία»

Για «απαράδεκτη και αιφνιδιαστική τροπολογία στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, με την οποία προσπαθεί να στήσει, εν μέσω πανδημίας, οργουελιανό περιβάλλον στα σχολεία μας, καταπατώντας κάθε ελληνική και διεθνή νομοθεσία περί προστασίας της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών» κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ, που αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία της ελέγχεται από τη ΔΑΚΕ.

«Εν μία νυκτί, χωρίς διάλογο και χωρίς να περάσει από την επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων ή την επιτροπή ελέγχου συνταγματικότητας, αλλάζει την ελληνική νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, καταπατώντας τα ατομικά δικαιώματα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών», τονίζει η ΟΛΜΕ, σημειώνοντας ότι: «Ευτυχώς για το πολίτευμα της χώρας μας, η κ. Κεραμέως δεν μπορεί να αλλάξει ούτε το Σύνταγμα, ούτε τις Διεθνείς Συνθήκες Δικαιωμάτων, ούτε τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες. Οι ευρωπαϊκές οδηγίες για την προστασία προσωπικών δεδομένων προφανώς δεν είναι υποχρεωτικές για την κ. Κεραμέως, παρότι, όπως αναφέραμε παραπάνω, λίγους μήνες νωρίτερα επικαλείτο δήθεν υποχρεωτικές ευρωπαϊκές οδηγίες, χωρίς όμως να τις παρουσιάσει. Επικαλέστηκε μάλιστα από το βήμα της Βουλής διαβούλευση που έγινε με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Όταν όμως ζητήθηκε από κόμματα της αντιπολίτευσης να καταθέσει την γνωμοδότηση της ΑΠΔΠΧ, δεν το έκανε και λίγο αργότερα αποχώρησε από τη Βουλή για να βγει στα κανάλια και να καλλιεργήσει την επικοινωνιακή της φούσκα».

Καίρια ερωτήματα για τη διδασκαλία

«Η προσπάθεια που έγινε τα τελευταία χρόνια για ακύρωση της μετωπικής διδασκαλίας ακυρώνεται εμφατικά με την εμβληματική επανατοποθέτηση της στο κέντρο της διδακτικής διεργασίας» επισημαίνει η ΟΛΜΕ και θέτει τα ακόλουθα ερωτήματα:

  • Πώς θα διαφυλαχθεί η διδασκαλία όταν όλοι γνωρίζουν ότι παρακολουθούνται, σχολιάζονται και πιθανόν καταγράφονται – ενδεχομένως ακόμη και για δόλιους σκοπούς- από οποιονδήποτε σχετικό ή άσχετο με μαθητές και καθηγητές;
  • Πώς θα προστατευθούν από μία πιθανή διαπόμπευση – και με μαγνητοσκόπηση μάλιστα – μαθητές και καθηγητές;
  • Πώς θα προστατευθούν τα προσωπικά δεδομένα των ανήλικων μαθητών μας αλλά και των εκπαιδευτικών; Όταν απαιτείται έγγραφη βεβαίωση του γονέα ή κηδεμόνα για την ανάρτηση φωτογραφιών που απεικονίζουν τον μαθητή από σχολικές δράσεις σε ιστοσελίδα του σχολείου πως είναι διασφαλισμένη νομικά η μετάδοση του μαθήματος σε απευθείας σύνδεση;

Η ΟΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να μην υλοποιήσουν την απόφαση, που θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση της τροπολογίας, σε περίπτωση που τους ζητηθεί να πράξουν κάτι τέτοιο και δηλώνει ότι, σε συνεργασία με τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και την ΑΔΕΔΥ, θα προβεί σε όλες εκείνες τις ενδεδειγμένες κινήσεις, προς πάσα κατεύθυνση, προκειμένου να προασπιστεί την δημόσια εκπαίδευση και να ανατρέψει το απαράδεκτο αυτό νομοθέτημα.

Η συνάντηση με την Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και το «άδειασμα» σε Κεραμέως
Ο πρόεδρος και μέλη της Αρχής Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα πραγματοποίησαν σήμερα τηλεδιασκέψεις με το προεδρείο και τη νομική σύμβουλο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, με μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΜΕ και εκπροσώπους του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Δασκάλων, μετά από σχετικά αιτήματά τους.
Αιτία για την πραγματοποίηση της τηλεδιάσκεψης αυτής, απετέλεσε το νομοθετικό πλαίσιο του υπουργείου Παιδείας για τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα διέψευσε την υπουργό Παιδεία, Νίκη Κεραμέως, αλλά και τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στ. Πέτσα που δήλωσαν ότι υπάρχει γραπτή έγκριση της Αρχής για να χρησιμοποιηθούν κάμερες στις σχολικές αίθουσες.
Η υποτιθέμενη «συναίνεση» της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων την οποία επικαλέστηκαν δεν ήταν παρά οι τεχνικές οδηγίες που δόθηκαν στο υπουργείο Παιδείας για τη σύνταξη της διάταξης και σε καμία περίπτωση δεν συνιστά συναίνεση, εφόσον ούτε μελέτη αντικτύπου έχει υπάρξει, ούτε έχει εκδοθεί η υπουργική απόφαση που καθορίζει τους ακριβείς όρους και προϋποθέσεις για την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων.
Σύμφωνα με την Αρχή, ως προϋπόθεση για την έκδοση της υπουργικής απόφασης που θα εξειδικεύσει τη σχετική νομοθετική ρύθμιση, τέθηκε «η διενέργεια εκτίμησης αντικτύπου». Με την υπουργική αυτή απόφαση, «θα οριστούν, πλην άλλων, και οργανωτικά και τεχνικά μέτρα για τη διασφάλιση της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων».
Επομένως ότι καμία εφαρμογή δεν μπορεί να έχει η τροπολογία που ψηφίστηκε, εφόσον δεν υπάρξει η εκτίμηση αντικτύπου, μια χρονοβόρα επιστημονική μελέτη λόγω της υψηλής επικινδυνότητας του ζητήματος, όπως αναφέρει στη γνωμοδότηση της η νομική σύμβουλος της ΔΟΕ Μαρία Τσίπρα. Επίσης αναφέρθηκε χαρακτηριστικά ότι ακόμα και χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία δεν κατάφεραν να εφαρμόσουν κάτι αντίστοιχο λόγω των πολύπλοκων τεχνικών και νομικών προβλημάτων που υπάρχουν.
Η ΟΙΕΛΕ προειδοποιεί 
Και Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) αντιδρά στην απόφαση Κεραμέως και τονίζει σε ανακοίνωσή της:

«Η ρύθμιση αποτελεί μνημείο κακής νομοθέτησης. Κατατέθηκε δίχως διαβούλευση και συζήτηση με την εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία έχει ήδη εκφράσει τις έντονες διαφωνίες της και φυσικά, χωρίς διάλογο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Τίποτα από τα παραπάνω δε θα είχε συμβεί εάν η κυβέρνηση δεν είχε προχωρήσει στο βεβιασμένο και αχρείαστο άνοιγμα των σχολείων που για μια ολιγοήμερη διδασκαλία, τινάζει στον αέρα ολόκληρη την εκπαιδευτική διαδικασία, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που στήθηκε χάρη στη σκληρή εργασία και το μεράκι των εκπαιδευτικών».

Ψήφισμα στο διαδίκτυο
Ήδη, δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι έχουν υπογράψει το ψήφισμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Avaaz σχετικά με την κατάργηση της τροπολογίας του υπουργείου Παιδείας για την ηλεκτρονική καταγραφή και μετάδοση των μαθημάτων στις σχολικές αίθουσες για όσους μαθητές δεν μπορούν να παραστούν στο μάθημα λόγω της πανδημίας.

Ν. Φίλης: Η βιντεοσκόπηση δεν είναι μάθημα, είναι ριάλιτι
«Η βιντεοσκόπηση και η ζωντανή μετάδοση του μαθήματος δεν είναι μάθημα, είναι ριάλιτι, μεταδίδεται σε όλη τη γειτονιά» τόνισε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης.

Όπως σημείωσε, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, «το μάθημα δε γίνεται με τρίτους μπροστά, με γονείς, με κακόβουλους και με τη γειτονιά. Ευτυχώς υπάρχει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων που έχει ζητήσει συγκεκριμένες διασφαλίσεις που δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή».

Ο πρώην υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει έγκριση από την Αρχή αλλά διαβούλευση. «Ζητώ από την κυβέρνηση να καταθέσει στη Βουλή την απόφαση της Αρχής. Πού είναι η έκθεση αντικτύπου, πού είναι ο κανονισμός της πολιτικής απορρήτου του υπουργείου;» διερωτήθηκε ο Ν. Φίλης.

ΣΥΡΙΖΑ: Ο «Μεγάλος Αδελφός πνίγει τη μόρφωση»
Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει ότι: «Με τη τροπολογία της εγκατάστασης του “μεγάλου αδελφού” στη σχολική αίθουσα η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ φανερώνει τον απίθανο αναχρονισμό της αντίληψης της για την ιερή διαδικασία του μαθήματος. Αναδεικνύεται η τεχνολογική αμάθεια και η πολιτική ανευθυνότητα τους. Δεν υπάρχουν πραγματικοί όροι απαγόρευσης της καταγραφής και αποθήκευσης του παραδιδόμενου μαθήματος , εν τούτοις νομοθετούν (εκπρόθεσμα και εκτάκτως όπως συνηθίζουν…).

Αναδεικνύεται η απόλυτη περιφρόνηση της Δημοκρατίας τόσο δικαιϊκά όσο και πολιτικά. Προβλέπεται ενεργοποίηση της τηλεκπαίδευσης και σε λόγους που ανάγονται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός, την ασάφεια δε του χαρακτηρισμού του γεγονότος αναλαμβάνει να ερμηνεύσει ανεξέλεγκτα ο/η εκάστοτε Υπουργός με απόφαση του!

Δυστυχώς, στο θέμα της Δημοκρατίας είναι ανεπίδεκτοι μαθήσεως. Γι’ αυτό είναι αναγκαία και δικαιολογημένη η διαρκής Δημοκρατική κινητοποίηση της κοινωνίας, της εκπαιδευτικής κοινότητας για να ακυρωθεί η τροπολογία τερατούργημα της κ. Κεραμέως.

 

...