Νίκος Φίλης: Το νομοσχέδιο για την Παιδεία υποβαθμίζει την μάθηση και την διδασκαλία

Posted on 23 Απριλίου, 2020, 12:58 μμ
5 secs

Έντονη κριτική άσκησε ο Ν. Φίλης στο νομοσχέδιο της Παιδείας που προωθεί η κυβέρνηση, εν μέσω πανδημίας, κάνοντας λόγο για ρυθμίσεις που θα υποβαθμίσουν τη διδασκαλία και τη μάθηση σε όλες τις βαθμίδες.

Ο τομεάρχης Παιδείας και βουλευτής Α΄ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλης μιλώντας στο Mega μίλησε για απόπειρα παραβίασης της κοινοβουλευτικής διαδικασίας και υφαρπαγής της κοινοβουλευτικής ψήφου που έρχεται σε συνέχεια άλλων σοβαρών εκπαιδευτικών θεμάτων που μας απασχόλησαν αυτές τις μέρες, αλλά δεν κατέστη δυνατό να συζητηθούν και να ελεγχθούν διεξοδικά στο κοινοβούλιο.

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε η κυβέρνηση βρήκε ανοιχτή την πόρτα με τις έκτακτες συνθήκες και αξιοποιώντας τις περαιτέρω επιχειρεί τώρα να περάσει ακόμα και νόμο, οι διατάξεις του οποίου μάλιστα δεν είναι επείγουσες.

“Πρόκειται για ρυθμίσεις που θα υποβαθμίσουν τη διδασκαλία και τη μάθηση σε όλες τις βαθμίδες: για παράδειγμα, στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά, αναιρείται η μείωση στους 22 μαθητές ανά τάξη που είχε θεσμοθετηθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και προβλέπεται να φτάσουν και τους 26 (!), κάτι που σημαίνει δυσμενέστερες συνθήκες για τα παιδιά μας αλλά και λιγότερους εκπαιδευτικούς στις τάξεις, μόνιμους και αναπληρωτές”, σημείωσε.

Ο κ. Φίλης επισήμανε ότι η φιλοσοφία των διατάξεων του νομοσχεδίου είναι να καταστεί το δημόσιο σχολείο πιο «δυσπρόσιτο» στους μαθητές και να στραφούν οι οικογένειες στη λύση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. “Διέπεται δηλαδή από μια σκληρά ταξική ιδεολογία και ιδεοληψία της νεοφιλελεύθερης δεξιάς, που θέλει να τα δώσει όλα στο ιδιωτικό σύστημα εκπαίδευσης”, σημείωσε.

Συνέδεσε δε την νεοφιλελεύθερη τακτική της κυβέρνησης και με το θέμα των ημερών την αποτυχία του προγράμματος τηλεκατάρτισσης των επιστημόνων που η κυβέρνηση κατάργησε μετά το σάλο που ξέσπασε λέγοντας:”Το είδαμε πρόσφατα και με την αριστεία των ΚΕΚ και τη δήθεν εκπαίδευση – επιμόρφωση, που δεν ήταν τίποτα άλλο από μια βάναυση προσβολή των επιστημόνων μας, να πρέπει να περάσουν 100 ώρες μπροστά από κωμικές σελίδες για να εισπράξουν ένα βοήθημα 600 €. Αλλού ήταν βέβαια η ουσία, στα 84 εκατομμύρια που θα λάμβαναν δώρο τα ιδιωτικά ΚΕΚ και οι 7 πλατφόρμες, και όχι στην με οποιοδήποτε τρόπο ενίσχυση και επιμόρφωση των μηχανικών, των δικηγόρων και των άλλων επιστημόνων”.

Ο πρώην υπουργός Παιδείας, χαρακτήρισε νίκη τον εξαναγκασμό της κυβέρνησης σε άτακτη υποχώρηση με την ουρά στα σκέλια, νίκη που όπως είπε δείχνει το δρόμο και για το πολυνομοσχέδιο: πανεκπαιδευτικός αγώνας για να μη γυρίσει το ρολόι της εκπαίδευσης πίσω στην προ του 2015 διάλυση.

...