
Όπως θα είδατε και από τις στήλες της «Εποχής», μια συζήτηση εν όψει του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, που ανακόπηκε λόγω πανδημίας, έχει αναζωογονηθεί. Η αριστερά στην οποία θέλει να ανήκει και ο ΣΥΡΙΖΑ, η αριστερά του κριτικού μαρξισμού, μας έχει συνηθίσει σε ανοιχτές συζητήσεις χωρίς απαγορευτικούς περιορισμούς και προκαταλήψεις. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο σε περιόδους ιστορικής σημασίας ανακατατάξεων, όπως η τωρινή.
Από τη σκοπιά της κοινωνικής αλλαγής
Όποια ερωτήματα κι αν θέτει στον εαυτό της η δική μας αριστερά –ή η πραγματικότητα σ’ αυτήν– τα θέτει από μια συγκεκριμένη σκοπιά: από τη σκοπιά εκείνων που δεν είναι ικανοποιημένοι από τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες ζωής και θέλουν να τις αλλάξουν, γνωρίζοντας πως δεν είναι έργο απλό και εύκολο, ούτε μπορεί να τεθεί στην ημερήσια διάταξη όποτε το επιθυμούμε, ώστε να διεκπεραιωθεί με μια έφοδο ή με υφαρπαγή. Ωστόσο, οι απαντήσεις που δίνονται στα τόσα ερωτήματα αυτά, οφείλουν να υπηρετούν και όχι να θέτουν εν αμφιβόλω ή σε αναστολή αυτό το στόχο. Να προεικάζουν και να προδιαθέτουν για αυτή την κοινωνική αλλαγή.
Θεμελιώδης παραδοχή σ’ αυτό το πλαίσιο, χωρίς την οποία δεν γίνεται να μιλήσουμε για αριστερά, είναι ότι η σημερινή καπιταλιστική οικονομική και κοινωνική οργάνωση, όσα χαρακτηριστικά κι αν αλλάζει, εξακολουθεί να είναι ταξική και εκμεταλλευτική, με ανεπανόρθωτο…
...
Όπως θα είδατε και από τις στήλες της «Εποχής», μια συζήτηση εν όψει του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, που ανακόπηκε λόγω πανδημίας, έχει αναζωογονηθεί. Η αριστερά στην οποία θέλει να ανήκει και ο ΣΥΡΙΖΑ, η αριστερά του κριτικού μαρξισμού, μας έχει συνηθίσει σε ανοιχτές συζητήσεις χωρίς απαγορευτικούς περιορισμούς και προκαταλήψεις. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο σε περιόδους ιστορικής σημασίας ανακατατάξεων, όπως η τωρινή.
Από τη σκοπιά της κοινωνικής αλλαγής
Όποια ερωτήματα κι αν θέτει στον εαυτό της η δική μας αριστερά –ή η πραγματικότητα σ’ αυτήν– τα θέτει από μια συγκεκριμένη σκοπιά:…
...Όπως θα είδατε και από τις στήλες της «Εποχής», μια συζήτηση εν όψει του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, που ανακόπηκε λόγω πανδημίας, έχει αναζωογονηθεί. Η αριστερά στην οποία θέλει να ανήκει και ο ΣΥΡΙΖΑ, η αριστερά του κριτικού μαρξισμού, μας έχει συνηθίσει σε ανοιχτές συζητήσεις χωρίς απαγορευτικούς περιορισμούς και προκαταλήψεις. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο σε περιόδους ιστορικής σημασίας ανακατατάξεων, όπως η τωρινή.
Από τη σκοπιά της κοινωνικής αλλαγής
Όποια ερωτήματα κι αν θέτει στον εαυτό της η δική μας αριστερά –ή η πραγματικότητα σ’ αυτήν– τα θέτει από μια συγκεκριμένη σκοπιά:…
...Όπως θα είδατε και από τις στήλες της «Εποχής», μια συζήτηση εν όψει του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, που ανακόπηκε λόγω πανδημίας, έχει αναζωογονηθεί. Η αριστερά στην οποία θέλει να ανήκει και ο ΣΥΡΙΖΑ, η αριστερά του κριτικού μαρξισμού, μας έχει συνηθίσει σε ανοιχτές συζητήσεις χωρίς απαγορευτικούς περιορισμούς και προκαταλήψεις. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο σε περιόδους ιστορικής σημασίας ανακατατάξεων, όπως η τωρινή.
Από τη σκοπιά της κοινωνικής αλλαγής
Όποια ερωτήματα κι αν θέτει στον εαυτό της η δική μας αριστερά –ή η πραγματικότητα σ’ αυτήν– τα θέτει από μια συγκεκριμένη σκοπιά:…
...Όπως θα είδατε και από τις στήλες της «Εποχής», μια συζήτηση εν όψει του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, που ανακόπηκε λόγω πανδημίας, έχει αναζωογονηθεί. Η αριστερά στην οποία θέλει να ανήκει και ο ΣΥΡΙΖΑ, η αριστερά του κριτικού μαρξισμού, μας έχει συνηθίσει σε ανοιχτές συζητήσεις χωρίς απαγορευτικούς περιορισμούς και προκαταλήψεις. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο σε περιόδους ιστορικής σημασίας ανακατατάξεων, όπως η τωρινή.
Από τη σκοπιά της κοινωνικής αλλαγής
Όποια ερωτήματα κι αν θέτει στον εαυτό της η δική μας αριστερά –ή η πραγματικότητα σ’ αυτήν– τα θέτει από μια συγκεκριμένη σκοπιά:…
...Χαράλαμπος Γεωργούλας: Η αριστερά χρειάζεται ορισμένες σταθερές

Ιούλιος Συναδινός: Η σεξουαλική βία και παρενόχληση στον αθλητισμό απαιτεί να εφαρμόσουμε άλλες πολιτικές

Βασίλης Εμμανουηλίδης: O διαχωρισμός εκκλησίας-κράτους, ζητούμενο για την επόμενη προοδευτική διακυβέρνηση

Χαράλαμπος Γεωργούλας: Η αριστερά χρειάζεται ορισμένες σταθερές

Όπως θα είδατε και από τις στήλες της «Εποχής», μια συζήτηση εν όψει του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, που ανακόπηκε λόγω πανδημίας, έχει αναζωογονηθεί. Η αριστερά στην οποία θέλει να ανήκει και ο ΣΥΡΙΖΑ, η αριστερά του κριτικού μαρξισμού, μας έχει συνηθίσει σε ανοιχτές συζητήσεις χωρίς απαγορευτικούς περιορισμούς και προκαταλήψεις. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο σε περιόδους ιστορικής σημασίας ανακατατάξεων, όπως η τωρινή.
Από τη σκοπιά της κοινωνικής αλλαγής
Όποια ερωτήματα κι αν θέτει στον εαυτό της η δική μας αριστερά –ή η πραγματικότητα σ’ αυτήν– τα θέτει από μια συγκεκριμένη σκοπιά: από τη σκοπιά εκείνων που δεν είναι ικανοποιημένοι από τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες ζωής και θέλουν να τις αλλάξουν, γνωρίζοντας πως δεν είναι έργο απλό και εύκολο, ούτε μπορεί να τεθεί στην ημερήσια διάταξη όποτε το επιθυμούμε, ώστε να διεκπεραιωθεί με μια έφοδο ή με υφαρπαγή. Ωστόσο, οι απαντήσεις που δίνονται στα τόσα ερωτήματα αυτά, οφείλουν να υπηρετούν και όχι να θέτουν εν αμφιβόλω ή σε αναστολή αυτό το στόχο. Να προεικάζουν και να προδιαθέτουν για αυτή την κοινωνική αλλαγή.
Θεμελιώδης παραδοχή σ’ αυτό το πλαίσιο, χωρίς την οποία δεν γίνεται να μιλήσουμε για αριστερά, είναι ότι η σημερινή καπιταλιστική οικονομική και κοινωνική οργάνωση, όσα χαρακτηριστικά κι αν αλλάζει, εξακολουθεί να είναι ταξική και εκμεταλλευτική, με ανεπανόρθωτο συχνά τρόπο ειδικά για το φυσικό περιβάλλον, και γι’ αυτό δεν μπορεί να ικανοποιήσει την απαίτησή μας για ελευθερία, ισότητα, αδελφοσύνη, αειφορία, δηλαδή για δίκαιη, δημοκρατική και διαφανή διανομή του…
...MORE ARTICLES
Ιούλιος Συναδινός: Η σεξουαλική βία και παρενόχληση στον αθλητισμό απαιτεί να εφαρμόσουμε άλλες πολιτικές
Η καταγγελία της σεξουαλικής κακοποίησης που υπέστη η ολυμπιονίκης ΣοφίαΒασίλης Εμμανουηλίδης: O διαχωρισμός εκκλησίας-κράτους, ζητούμενο για την επόμενη προοδευτική διακυβέρνηση
Η πανδημία του κορονοϊού και η διαχείρισή της ανέδειξε περίτραναΠαύλος Κλαυδιανός: Πώς δεν πρέπει να ασκείται η εξωτερική πολιτική
Ήταν θετικό ότι λίγες μέρες πριν την επανέναρξη του διαλόγουΗ είδηση δεν μπορεί πλέον να κρυφτεί: Όχι Αστυνομία στα Πανεπιστήμια
59 φορείς, 1080 υπογραφές καθηγητών και 350.000 χρήστες/επισκέπτες του διαδικτύουΣε καραντίνα ο Αλέξης Τσίπρας
«Ο κορωνοϊός επισκέφθηκε σήμερα και το δικό μας σπίτι. ΧθεςΧριστόφορος Παπαδόπουλος: Το πολιτικό σύστημα ανησυχεί
Το πολιτικό σύστημα ανησυχεί, αισθάνεται να απειλείται. Το καθεστώς καταλαβαίνει[stock_ticker symbols=”AAPL,MSFT,INTC,AMD,NVDA,ATML,HPQ” show=”” zero=”” minus=”” plus=”” static=”” nolink=””]
Όπως θα είδατε και από τις στήλες της «Εποχής», μια συζήτηση εν όψει του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, που ανακόπηκε λόγω πανδημίας, έχει αναζωογονηθεί. Η αριστερά στην οποία θέλει να ανήκει και ο ΣΥΡΙΖΑ, η αριστερά του κριτικού μαρξισμού, μας έχει συνηθίσει σε ανοιχτές συζητήσεις χωρίς απαγορευτικούς περιορισμούς και προκαταλήψεις. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο σε περιόδους ιστορικής σημασίας ανακατατάξεων, όπως η τωρινή.
Από τη σκοπιά της κοινωνικής αλλαγής
Όποια ερωτήματα κι αν θέτει στον εαυτό της η δική μας αριστερά –ή η πραγματικότητα σ’ αυτήν– τα θέτει από μια συγκεκριμένη σκοπιά:…
...Όπως θα είδατε και από τις στήλες της «Εποχής», μια συζήτηση εν όψει του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, που ανακόπηκε λόγω πανδημίας, έχει αναζωογονηθεί. Η αριστερά στην οποία θέλει να ανήκει και ο ΣΥΡΙΖΑ, η αριστερά του κριτικού μαρξισμού, μας έχει συνηθίσει σε ανοιχτές συζητήσεις χωρίς απαγορευτικούς περιορισμούς και προκαταλήψεις. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο σε περιόδους ιστορικής σημασίας ανακατατάξεων, όπως η τωρινή.
Από τη σκοπιά της κοινωνικής αλλαγής
Όποια ερωτήματα κι αν θέτει στον εαυτό της η δική μας αριστερά –ή η πραγματικότητα σ’ αυτήν– τα θέτει από μια συγκεκριμένη σκοπιά:…
...Όπως θα είδατε και από τις στήλες της «Εποχής», μια συζήτηση εν όψει του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, που ανακόπηκε λόγω πανδημίας, έχει αναζωογονηθεί. Η αριστερά στην οποία θέλει να ανήκει και ο ΣΥΡΙΖΑ, η αριστερά του κριτικού μαρξισμού, μας έχει συνηθίσει σε ανοιχτές συζητήσεις χωρίς απαγορευτικούς περιορισμούς και προκαταλήψεις. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο σε περιόδους ιστορικής σημασίας ανακατατάξεων, όπως η τωρινή.
Από τη σκοπιά της κοινωνικής αλλαγής
Όποια ερωτήματα κι αν θέτει στον εαυτό της η δική μας αριστερά –ή η πραγματικότητα σ’ αυτήν– τα θέτει από μια συγκεκριμένη σκοπιά:…
...Όπως θα είδατε και από τις στήλες της «Εποχής», μια συζήτηση εν όψει του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, που ανακόπηκε λόγω πανδημίας, έχει αναζωογονηθεί. Η αριστερά στην οποία θέλει να ανήκει και ο ΣΥΡΙΖΑ, η αριστερά του κριτικού μαρξισμού, μας έχει συνηθίσει σε ανοιχτές συζητήσεις χωρίς απαγορευτικούς περιορισμούς και προκαταλήψεις. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο σε περιόδους ιστορικής σημασίας ανακατατάξεων, όπως η τωρινή.
Από τη σκοπιά της κοινωνικής αλλαγής
Όποια ερωτήματα κι αν θέτει στον εαυτό της η δική μας αριστερά –ή η πραγματικότητα σ’ αυτήν– τα θέτει από μια συγκεκριμένη σκοπιά:…
...WEEKLY
Χαράλαμπος Γεωργούλας: Η αριστερά χρειάζεται ορισμένες σταθερές
THE
WEATHER
[icit_weather city=”Moscow” country=”RU” celsius=”false” breakdown=”true” display=”right” background_day=”black” background_night=”#000″ credit=”false” mph=”true” primary_day=”#000″ ]
HOT
best
review
[soccer-info id=’1′ type=’table’ columns=’#,Team,MP,W,D,L,P’ icon=’icon’ /]
Όπως θα είδατε και από τις στήλες της «Εποχής», μια συζήτηση εν όψει του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, που ανακόπηκε λόγω πανδημίας, έχει αναζωογονηθεί. Η αριστερά στην οποία θέλει να ανήκει και ο ΣΥΡΙΖΑ, η αριστερά του κριτικού μαρξισμού, μας έχει συνηθίσει σε ανοιχτές συζητήσεις χωρίς απαγορευτικούς περιορισμούς και προκαταλήψεις. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο σε περιόδους ιστορικής σημασίας ανακατατάξεων, όπως η τωρινή.
Από τη σκοπιά της κοινωνικής αλλαγής
Όποια ερωτήματα κι αν θέτει στον εαυτό της η δική μας αριστερά –ή η πραγματικότητα σ’ αυτήν– τα θέτει από μια συγκεκριμένη σκοπιά: από τη σκοπιά εκείνων που δεν είναι ικανοποιημένοι από τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες ζωής και θέλουν να τις αλλάξουν, γνωρίζοντας πως δεν είναι έργο απλό και εύκολο, ούτε μπορεί να τεθεί στην ημερήσια διάταξη όποτε το επιθυμούμε, ώστε να διεκπεραιωθεί με μια έφοδο ή με υφαρπαγή. Ωστόσο, οι απαντήσεις που δίνονται στα τόσα ερωτήματα αυτά, οφείλουν να υπηρετούν και όχι να θέτουν εν αμφιβόλω ή σε αναστολή αυτό το στόχο. Να προεικάζουν και να προδιαθέτουν για αυτή την κοινωνική αλλαγή.
Θεμελιώδης παραδοχή σ’ αυτό το πλαίσιο, χωρίς την οποία δεν γίνεται να μιλήσουμε για αριστερά, είναι ότι η σημερινή καπιταλιστική οικονομική και κοινωνική οργάνωση, όσα χαρακτηριστικά κι αν αλλάζει, εξακολουθεί να είναι ταξική και εκμεταλλευτική, με ανεπανόρθωτο συχνά τρόπο ειδικά για το φυσικό περιβάλλον, και γι’ αυτό δεν μπορεί να ικανοποιήσει την απαίτησή μας για ελευθερία, ισότητα, αδελφοσύνη, αειφορία, δηλαδή για δίκαιη, δημοκρατική και διαφανή διανομή του πλεονάσματος, όσους εκσυγχρονισμούς κι αν επιχειρήσει. Και πρέπει να παραδεχτούμε ότι σαν μορφή κοινωνικοοικονομικής οργάνωσης έχει επιδείξει μεγάλη ικανότητα προσαρμογής. Ωστόσο, δεν χρειάζεται να είναι…
...MORE ARTICLES
Όπως θα είδατε και από τις στήλες της «Εποχής», μια συζήτηση εν όψει του συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, που ανακόπηκε λόγω πανδημίας, έχει αναζωογονηθεί. Η αριστερά στην οποία θέλει να ανήκει και ο ΣΥΡΙΖΑ, η αριστερά του κριτικού μαρξισμού, μας έχει συνηθίσει σε ανοιχτές συζητήσεις χωρίς απαγορευτικούς περιορισμούς και προκαταλήψεις. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο σε περιόδους ιστορικής σημασίας ανακατατάξεων, όπως η τωρινή.
Από τη σκοπιά της κοινωνικής αλλαγής
Όποια ερωτήματα κι αν θέτει στον εαυτό της η δική μας αριστερά –ή η πραγματικότητα σ’ αυτήν– τα θέτει από μια συγκεκριμένη σκοπιά: από τη σκοπιά εκείνων που δεν είναι ικανοποιημένοι από τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες ζωής και θέλουν να τις αλλάξουν, γνωρίζοντας πως δεν είναι έργο απλό και εύκολο, ούτε μπορεί να τεθεί στην ημερήσια διάταξη όποτε το επιθυμούμε, ώστε να διεκπεραιωθεί με μια έφοδο ή με υφαρπαγή. Ωστόσο, οι απαντήσεις που δίνονται στα τόσα ερωτήματα αυτά, οφείλουν να υπηρετούν και όχι να θέτουν εν αμφιβόλω ή σε αναστολή αυτό το στόχο. Να προεικάζουν και να προδιαθέτουν για αυτή την κοινωνική αλλαγή.
Θεμελιώδης παραδοχή σ’ αυτό το πλαίσιο, χωρίς την οποία δεν γίνεται να μιλήσουμε για αριστερά, είναι ότι η σημερινή καπιταλιστική οικονομική και κοινωνική οργάνωση, όσα χαρακτηριστικά κι αν αλλάζει, εξακολουθεί να είναι ταξική και εκμεταλλευτική, με ανεπανόρθωτο συχνά τρόπο ειδικά για το φυσικό περιβάλλον, και γι’ αυτό δεν μπορεί να ικανοποιήσει την απαίτησή μας για ελευθερία, ισότητα, αδελφοσύνη, αειφορία, δηλαδή για δίκαιη, δημοκρατική και διαφανή διανομή του πλεονάσματος, όσους εκσυγχρονισμούς κι αν επιχειρήσει. Και πρέπει να παραδεχτούμε ότι σαν μορφή κοινωνικοοικονομικής οργάνωσης έχει επιδείξει μεγάλη ικανότητα προσαρμογής. Ωστόσο, δεν χρειάζεται να είναι κάποιος δογματικός ερμηνευτής των Γραφών, για να υποθέσει πως η προσαρμοστική ικανότητα δεν εξασφαλίζει την αιωνιότητα και δεν θέτει υπό αμφισβήτηση το…
...