24ωρη απεργία για το νέο εργοδοτικό έγκλημα στον Πειραιά

Posted on 09 Ιουνίου, 2020, 8:31 πμ
4 secs

Σε 24ωρη απεργία σήμερα Τρίτη 9 Ιούνη προχωρούν το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας και το Σωματείο Κατεργασίας Ξύλου και Ναυπηγοξυλουργών, για να καταδικάσουν το νέο εργοδοτικό έγκλημα με το θάνατο του 35χρονου το βράδυ της Παρασκευής 5 Ιούνη σε εργασίες επισκευής από το συνεργείο του ΖΟΥΤΗ στο πλοίο «NODUS» σημαίας Λιβερίας στη ράδα του Πειραιά.

Στο πλαίσιο της απεργίας, καλούν και σε συγκέντρωση στην πλατεία Καραϊσκάκη στις 9.30 π.μ. Το εργοδοτικό έγκλημα καταγγέλλει και το Εργατικό Κέντρο Πειραιά.

Σε ανακοίνωση το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας και το Σωματείο Κατεργασίας Ξύλου και Ναυπηγοξυλουργών αναφέρουν:

«Τα σωματεία μας εκφράζουν τα συλλυπητήριά τους στην οικογένεια του 35χρονου συνάδελφου μας, πατέρα ενός μικρού παιδιού, που βρήκε τραγικό θάνατο το βράδυ της Παρασκευής 5 Ιούνη σε εργασίες από το συνεργείο του ΖΟΥΤΗ στο πλοίο “NODUS” σημαίας Λιβερίας, στη ράδα του Πειραιά.

Αιτία του νέου εγκλήματος της εργοδοσίας ήταν για ακόμη μια φορά η ανυπαρξία μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, αφού η δουλειά γίνονταν χωρίς καμία άδεια εργασιών, χωρίς gasfree, χωρίς την παρουσία τεχνικού ασφαλείας, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι οι συνάδελφοι δούλευαν ασταμάτητα επί τέσσερα 24ωρα και χωρίς καν την πρόνοια από πλευράς των υπευθύνων εταιρειών του έργου για τα βασικά μέτρα.

Ο θάνατος του συναδέλφου οφειλόταν αποκλειστικά στο ότι δεν υπήρχε μετασχηματιστής που να μειώνει την τάση του ρεύματος, όπως προβλέπεται και με το απλό σπάσιμο μια λάμπας φωτισμού σε κλειστό, γεμάτο υγρασία χώρο είχαμε αυτά τα τραγικά αποτελέσματα.

Ό,τι καταγγέλλουμε εδώ και χρονιά επιβεβαιώνεται κάθε φορά με τραγικό τρόπο, όταν για να βγει η δουλειά σε ένα πλοίο και να μεγιστοποιηθεί το κέρδος του εφοπλιστή και του εργολάβου, θυσιάζονται οι ζωές μας. Την ώρα του θανάτου του συναδέλφου μας, δεν είχαν περάσει δυο μέρες από την καταγγελία μας προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τον ΟΛΠ ότι και με την επιλογή τους το τελευταίο διάστημα να μη διαθέτουν χώρους για επισκευή στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, έχουν σαν αποτέλεσμα να γίνονται εκτεταμένες εργασίες επισκευής στη ράδα του Πειραιά.

Αποδεικνύεται επίσης ότι η επιλογή του υπουργείου εδώ και πολλά χρόνια, με όλες τις κυβερνήσεις, να αποδυναμώνουν τις 5μελείς επιτροπές ελέγχου, όπως και η σταθερή άρνησή τους να γίνονται έλεγχοι σε πλοία στη ράδα, που αποδεδειγμένα εκτελούνται εργασίες επισκευής, το μόνο που εξασφαλίζει είναι ασυδοσία για ναυτιλιακές εταιρείες και εργολάβους και νέους νεκρούς και σακατεμένους για εμάς. Πολύ περισσότερο που πρόθεση της κυβέρνησης ήταν και είναι να γίνονται εργασίες επισκευής στις ράδες.

Κανείς από την κυβέρνηση, τον ΟΛΠ-“COSCO”, τους εφοπλιστές, τους εργολάβους δεν έχουν το δικαίωμα να πουν ότι για τον νέο θάνατο του συναδέλφου μας “φταίει η κακιά η ώρα”, ή ότι δεν γνωρίζουν τους κινδύνους που καθημερινά προκύπτουν από την πολιτική τους και τη στάση τους, αφού οι καταγγελίες μας και οι διαμαρτυρίες μας είναι συνεχείς και επαναλαμβανόμενες.

Βλέπουμε επίσης το πώς λειτουργεί για ακόμη μια φορά και η “ανεξάρτητη” δικαιοσύνη, αφού οι υπεύθυνοι από το πλοίο και το συνεργείο, με εντολή της εισαγγελίας, δεν κρατήθηκαν ούτε καν για ένα 24ωρο πριν αφεθούν ελεύθεροι. Δεν κινήθηκε καν εναντίον τους η διαδικασία του αυτοφώρου και κατηγορούνται για ένα απλό πλημμέλημα, την ίδια ώρα που μόνο τους μέλημα ήταν το πώς θα φύγει το πλοίο όσο γρηγορότερα γίνεται από τη ράδα του Πειραιά.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

– Να πληρώσουν οι υπεύθυνοι για τα εργατικά ατυχήματα, να δημοσιοποιηθεί η πορεία όλων των υποθέσεων που πιάστηκαν εργοδότες να μην τηρούν τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.

– Άμεση ισχυροποίηση του θεσμού των Μεικτών Επιτροπών Ελέγχου για τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, να σταματήσει άμεσα το πλαφόν των 5 ελέγχων το μήνα που ορίζεται από το υπουργείο. Να λειτουργούν οι επιτροπές σε 24ωρη βάση και τα Σαββατοκύριακα, με δυνατότητα έλεγχου σε οποιοδήποτε χώρο πραγματοποιούνται εργασίες, συμπεριλαμβανομένης και της ράδας, με την υποστήριξη της απαραίτητης υλικοτεχνικής υποδομής.

– Άμεση κήρυξη της τελευταίας ΤΣΣΕ ως υποχρεωτικής από την κυβέρνηση και εφαρμογής της στο σύνολο των ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών».

...