Προσυνεδριακός Διάλογος ΣΥΡΙΖΑ/Βιγκανισμός και Αριστερά (όχι σύντροφε, δεν είμαστε εξωγήινοι

0
2476

Καίτη Μενδώνη – Άρης Σπουρδαλάκης


–Θεωρώντας ότι το 3ο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ έπρεπε να καλύψει πραγματικά κάθε πιθανή πολιτική και ιδεολογική πτυχή της όλο και γρηγορότερα εναλλασσόμενης καθημερινότητας, θέλουμε να προσθέσουμε στο διάλογο μια παρέμβαση για τη σχέση της δικής μας Αριστεράς με το Βιγκανισμό και ευρύτερα με το κίνημα ενάντια στην καταπίεση των συναισθανόμενων όντων (Σπισισμός).


Συχνά,, ακόμη και η απλή αναφορά στα παραπάνω θέματα  σκοντάφτει  στην αντίσταση, ακόμη και τη χλεύη της μεγάλης πλειοψηφίας των αριστερών. Είναι όμως ορθολογικό αυτό; Ας δούμε μερικά στοιχεία:

H βιομηχανική κτηνοτροφία παγκοσμίως σήμερα είναι υπεύθυνη:

 

  • Για το 18% των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου δηλαδή όσο όλες μαζί οι μετΘεωρώντας ότι το 3ο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ έπρεπε να καλύψει πραγματικά κάθε πιθανή πολιτική και ιδεολογική πτυχή της όλο και γρηγορότερα εναλλασσόμενης καθημερινότητας, θέλουμε να προσθέσουμε στο διάλογο μια παρέμβαση για τη σχέση της δικής μας Αριστεράς με το Βιγκανισμό και ευρύτερα με το κίνημα ενάντια στην καταπίεση των συναισθανόμενων όντων (Σπισισμός).
  • Συχαφορές από αεροπλάνα ,αυτοκίνητα, πλοία και τρένα. Ακόμη και χωρίς τα ορυκτά καύσιμα το 2030 θα ξεπεράσουμε  τους 565 μεγατόνους διοξειδίου του άνθρακα  εξαιτίας της εκτροφής ζώων.

¨

  • Για την χρήση του 1/3 της έκτασης της γης

 

  • Για 500 νεκρές ζώνες αζώτου στους ωκεανούς.

 

  • Για την χρήση του 20% με 33% της κατανάλωσης φρέσκου νερού.

 

  • Για την παραγωγή τεράστιου αριθμού δύσκολα διαχειρίσιμων αποβλήτων σε παγκόσμια κλίμακα.

 

  • Για το 91%τ ης αποψίλωσης των αιωνόβιων δασών του Αμαζονίου.

 

 

  • Για τη χρήση 80% των συνολικών αντιβιοτικών (στοιχεία ΗΠΑ)

 

  • Για τη θανάτωση 6.000.000 ζώων κάθε δευτερόλεπτο για φαγητό, τη στιγμή που υπάρχουν για την τεράστια πλειοψηφία των ανθρώπων άλλες διατροφικές εναλλακτικές.

Επιπλέον, καθώς χρειάζονται 10 μονάδες φυτικής πρωτεΐνης για την παραγωγή 1 μονάδας ζωικής, αντιλαμβανόμαστε και τη συνεισφορά του τρόπου με τον οποίο τρεφόμαστε στη σημερινή επισιτιστική και περιβαλλοντική κρίση.

Είναι ευκαιρία στην διαδικασία του προσυνεδριακού διαλόγου να ανοίξουμε επιτέλους την συζήτηση αφενός για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που αναφέρουμε παραπάνω αλλά και αφετέρου για να αναγνωρίσουμε και να αγκαλιάσουμε  ένα καινούργιο, σε μεγάλο βαθμό νεανικό παγκόσμιο κίνημα που έχει ως αίτημα  την προστασία των μη-ανθρώπινων συναισθανόμενων ζώων  από την κόλαση στην οποία τα καταδικάζει  το σημερινό καταστροφικό μοντέλο καπιταλιστικής διαχείρισης της διατροφής.

Ο προοδευτικός κόσμος και ιδιαίτερα η αριστερά ήταν πάντα στην εμπροσθοφυλακή των αγώνων για την προστασία των αδυνάτων: Των φτωχών ,των γυναικών , της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, των μεταναστών. Πάντοτε ήμασταν η φωνή όσων δεν έχουν φωνή, πάντοτε είχαμε ως στόχο την διεύρυνση με ριζοσπαστικό τρόπο των δικαιωμάτων των από τα κάτω.

Σήμερα έρχεται η ώρα να σταθούμε ξανά στο ύψος των ευθυνών μας απέναντι σε αυτόν τον ασύμμετρο πόλεμο που γιγαντώνεται τα τελευταία χρόνια και αποτελεί πρόκληση για το ηθικό και αξιακό  μας σύστημα.

 

Φιλελεύθερη ατομική επιλογή ή Αριστερό πολιτικό, αντικαπιταλιστικό κίνημα;

 

Όπως και σε πολλά άλλα σύγχρονα κινήματα δικαιωμάτων, έτσι κι εδώ η κυρίαρχη αντίληψη προσπαθεί να εγκολπώσει τις αντιδράσεις μετατρέποντάς τις σε άνευρες, φιλελεύθερες και ατομικές ¨επιλογές” χωρίς κινηματικό χαρακτήρα. Έτσι στους κόλπους της Αριστεράς ο πολιτικός Βιγκανισμός και αντισπισισμός θεωρούνται στην καλύτερη περίπτωση “ατομική υπόθεση” που αφορά κάποιους/ες “προνομιούχους/ες” που απλώς θέλουν να ζήσουν με μια ατομική ηθική μέσα σε ένα δομικά άδικο σύστημα. Είναι όμως στην πραγματικότητα μονόδρομος η παραπάνω αντίληψη;

Η 4η βιομηχανική επανάσταση, μας δίνει πλέον σαφείς απαντήσεις: Δεν έχουμε ανάγκη να ζούμε εις βάρος των ζώων για να μπορούμε να τραφούμε γευστικά και υγιεινά. Οι νέες μορφές γεωργικής παραγωγής και τεχνολογίας τροφίμων μας δίνουν τη δυνατότητα να παράξουμε τροφή με βιώσιμο τρόπο χωρίς την απάνθρωπη (για ανθρώπους και ζώα) λογική της βιομηχανικής κτηνοτροφίας. Έτσι, από προσωπική επιλογή, ο πολιτικός βιγκανισμός μπορεί να μετατραπεί σε πολιτικό και οικονομικό κίνημα, μέρος της Αριστερής λύσης που θα αλλάζει τον τρόπο παραγωγής και κατανάλωσης σε μεγάλη κλίμακα, χωρίς να μένει μόνο στις προσωπικές διατροφικές επιλογές των ανθρώπων.

 

Υπάρχει ζωή σύντροφοι και μετά το κοντοσούβλι και είναι εξίσου νόστιμη και κινηματική!!!


Καίτη Μενδώνη – Άρης Σπουρδαλάκης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here