Με αποχή από εθνικά δρομολόγια ξεκινά η εβδομάδα για τα φορτηγά στην Ισπανία, καθώς οι μεταφορικές επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται ότι δεν μπορούν να καλύψουν τις προγραμματισμένες εμπορευματικές μεταφορές χωρίς αναπροσαρμογή στο κόστος των συμβολαίων ή των καυσίμων. Αλλά και στην Ιταλία από την περασμένη εβδομάδα με δική τους πρωτοβουλία πολλές μεταφορικές επιχειρήσεις τράβηξαν χειρόφρενο στα φορτηγά τους, εν όψει ενός ραντεβού του σωματείου μεταφορέων «Transportunito» με την κυβέρνηση αύριο Τρίτη, για να συζητήσει λύσεις που θα μειώσουν το κόστος των καυσίμων.
Από την πλευρά της η IRU (Διεθνής Ενωση Μεταφορέων) καλεί τις κυβερνήσεις να λάβουν άμεσα μέτρα μείωσης της φορολογίας των καυσίμων, για να αποτραπεί μια ευρύτερη οικονομική κρίση, τονίζοντας ότι πρέπει επειγόντως να περιοριστούν οι τιμές των καυσίμων για τις εμπορευματικές οδικές μεταφορές και να μειωθούν οι φόροι και οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης στα καύσιμα για τους παραγωγικούς φορείς.
Και στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα οι μεταφορικές επιχειρήσεις δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα αυξημένη κόστη των καυσίμων και περιορίζουν ή συμπτύσσουν δρομολόγια ή αναστέλλουν για λίγες ημέρες τις μετακινήσεις των φορτηγών τους, μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο των τιμών του πετρελαίου. Ολοι ζητούν μειώσεις φόρου στα καύσιμα, στα πρότυπα της Κύπρου, της Γερμανίας, της Ιρλανδίας και της Πορτογαλίας, οι οποίες ήδη έχουν ανακοινώσει αναστολή του ΦΠΑ στα καύσιμα μέχρι να επανέλθουν οι τιμές τους σε φυσιολογικά επίπεδα.
Ομως, αντί μιας γενικευμένης μείωσης φόρων ή άλλων μέτρων που παίρνουν άλλες ευρωπαϊκές χώρες, τα δύο οικονομικά υπουργεία (Ανάπτυξης και Οικονομικών) εξετάζουν σενάρια μείωσης των φόρων (ΦΠΑ ή και ΕΦΚ) με… εισοδηματικά κριτήρια, όπως π.χ. στο επίδομα θέρμανσης, αλλά ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια να κουμπώσει με άμεση «επιστροφή φόρων» στα καύσιμα κίνησης, μέσω πλατφόρμας στην οποία θα εγγράφονται όσοι πληρούν τα συγκεκριμένα κριτήρια (σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται να γίνεται αυτόματη διασταύρωση στα πρατήρια για μείωση ή αφαίρεση του ΦΠΑ ή και μέρους του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης), αλλά ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει εάν θα υπάρξει πρόνοια μείωσης τιμών στα καύσιμα και για τις μεταφορικές επιχειρήσεις ή άλλες παρεμβάσεις στα διυλιστήρια.
Και για τα φορτηγά εθνικών μεταφορών έχει πέσει στο τραπέζι η πρόταση να επιδοτηθεί η διαφορά της τρέχουσας τιμής με την τιμή που ίσχυε στις 24 Φεβρουαρίου 2022.
«Αν συνεχιστούν αυτές οι αυξήσεις στα καύσιμα, σε μια εβδομάδα από σήμερα κανένα φορτηγό δεν θα μπορεί να κυκλοφορήσει» μας λέει από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας ιδιοκτητών φορτηγών διεθνών μεταφορών, Απόστολος Κενανίδης.
Ολα δείχνουν ότι μπορεί να περιμένουμε ακόμη και μέχρι το τέλος της εβδομάδας για να δούμε τι θα περιλαμβάνει το συνολικό πακέτο μέτρων που θα παρουσιάσει η κυβέρνηση για τις ενεργειακές επιδοτήσεις.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
-
Λουτσιάνα Καστελίνα: Η ειρήνη πρέπει να μάχεται ενάντια στον πόλεμο πριν αυτός ξεσπάσει
- Α. Ξανθός: «Λογική υπονόμευσης του δημόσιου χαρακτήρα σε νοσοκομεία και ΠΦΥ»
-
Αννέτα Καββαδία: Αυτορρύθμιση της αγοράς και άλλα δαιμόνια
-
Δημ.Βίτσας (ΗΧΗΤΙΚΟ / ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ) – «Νέα δεδομένα στην παγκόσμια σκακιέρα, μετά την εισβολή στην Ουκρανία»
-
Π. Σκουρλέτης (ΒΙΝΤΕΟ): Να σταματήσει να κρύβεται πίσω από τον πόλεμο η κυβέρνηση, άμεσα να λάβει μέτρα περιορισμού της ακρίβειας
* Νίκος Βούτσης (ΒΙΝΤΕΟ): Η ελληνική κοινωνία αφέθηκε ανοχύρωτη επί μήνες απέναντι στην ενεργειακή κρίση
-
Ο Ρότζερ Γουότερς για την εισβολή στην Ουκρανία
-
Μπέρνυ Σάντερς – Βίντεο η συγκλονιστική ομιλία του Γερουσιαστή στο κοινοβούλιο των ΗΠΑ για την Ουκρανία
-
**Ουκρανία. Το βλέμμα του Νόαμ Τσόμσκι
Ακολουθήστε μας στο Google News με ένα “κλίκ εδώ”