Εκλεισε την Παρασκευή η πλατφόρμα για την αποζημίωση των 2.000 ευρώ με πληροφορίες να κάνουν λόγο για 12.000 αιτήσεις ● Εντός της εβδομάδας το πόρισμα για τον αποκλεισμό των οχημάτων στην κακοκαιρία «Ελπίδα» που φέρεται να επιρρίπτει το σύνολο των ευθυνών στις εταιρείες που διαχειρίζονται τον δρόμο.
Φουντώνει το παρασκήνιο για τον καταλογισμό ευθυνών αναφορικά με το φιάσκο της Αττικής Οδού κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίδα» και τον εγκλωβισμό χιλιάδων πολιτών στον αυτοκινητόδρομο που αποτέλεσε κάποτε τον «οδηγό» για τα έργα παραχώρησης σε ιδιώτες.
Την περασμένη Παρασκευή έκλεισε η πλατφόρμα που δεχόταν αιτήματα για το διχίλιαρο «αποζημίωσης» που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, χωρίς να έχει ανακοινωθεί ακόμη ούτε καν το πλήθος των αιτούντων. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατατέθηκαν σχεδόν 12.000 αιτήματα αλλά θα χρειαστεί χρόνος για να γίνουν διασταυρώσεις ώστε να διακριβωθεί ποιοι είναι οι δικαιούχοι καθώς στις 24 Ιανουαρίου 2021 και τις ημέρες που ακολούθησαν γινόταν λόγος για 3.500 εγκλωβισμένα οχήματα.
Με ενδιαφέρον αναμένεται εντός της εβδομάδας και το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης που συνέστησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η Επιτροπή προβλέπεται από το άρθρο 65 του νόμου 4663/2020 στην οποία συμμετέχουν δύο υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου αυτού και ένας από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πόρισμα κατατείνει στον επιμερισμό όλων των ευθυνών στις εταιρείες «Αττική Οδός» και «Αττικές Διαδρομές» βασιζόμενο σε δεδομένα που προδίδουν έλλειψη προετοιμασίας ως προς την ενεργοποίηση των εκχιονιστικών μηχανημάτων και των αλατοδιανομέων στα κρίσιμα σημεία του αυτοκινητόδρομου.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, θα επιρρίπτονται ευθύνες και για το γεγονός ότι δεν διεκόπη η κυκλοφορία στην Αττική Οδό παρά το γεγονός ότι αρμόδια για κάτι τέτοιο είναι η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής μέσω της Τροχαίας Αττικής Οδού. Οι ευθύνες θα αφορούν την μη υποβολή αιτήματος διακοπής λειτουργίας από τις Αττικές Διαδρομές προς την Τροχαία. Πάντως, όπως αναφέραμε και σε πρόσφατο δημοσίευμα (4/2/22, «Το εγχειρίδιο αποχιονισμού που γράφτηκε στο χιόνι»), στο ειδικό εγχειρίδιο βάσει του οποίου λειτουργεί ο αυτοκινητόδρομος γίνεται λόγος για «συνεργασία» ανάμεσα στη διοίκηση του δρόμου και την Τροχαία με την εντολή να δίνεται από την κρατική αρχή.
Στο ίδιο εγχειρίδιο γινόταν αναλυτικότατη παρουσίαση των μηχανημάτων και του προσωπικού που υποτίθεται διαθέτει η Αττική Οδός σε τέτοιες περιόδους κρίσης. Εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται ότι δεν υπήρχαν αλλά παραμένει μετέωρο το ερώτημα εάν κάποιος έλεγξε τη διαθεσιμότητά τους πριν από την ώρα της κρίσης. Το Εγχειρίδιο είχε σταλεί στο υπουργείο Υποδομών στο τέλος Οκτωβρίου και υπήρχε άπλετος χρόνος να γίνει έλεγχος για τη διαθεσιμότητα και να επιβληθούν οι κυρώσεις εγκαίρως.
Ελλειψη ελέγχου
Η έλλειψη τέτοιου προληπτικού ελέγχου βαρύνει και το υπουργείο Υποδομών που προτιμά να ασκεί χρέη ελεγκτή σε μια περίσταση κατά την οποία αναζητείται διακαώς ο «αποδιοπομπαίος τράγος». Τα πράγματα περιπλέκονται καθώς η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει διαγωνισμό για να βρει νέο παραχωρησιούχο έως τον Οκτώβριο του 2024. Αυτό σημαίνει δύο τινά: 1) Οι σημερινοί διαχειριστές να αποφεύγουν τα… έξοδα εάν πιστεύουν ότι επίκειται η αποχώρησή τους, 2) Οι υποψήφιοι διαχειριστές να τρίβουν τα χέρια τους όσο δυσφημείται η Αττική Οδός διότι έτσι μπορεί να πετύχουν χαμηλότερο τίμημα.
Πάντως, η Επιτροπή Διερεύνησης με το πόρισμα στο οποίο θα καταλήξει μπορεί, βάσει του νόμου, να επιβάλει πρόστιμο 5.000-1.000.000 ευρώ. Η Αττική Οδός έχει δικαίωμα να προσφύγει εναντίον του δικαστικά καθώς παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη εισαγγελική έρευνα. Από τη δική της πλευρά η κυβέρνηση μπορεί να κινήσει διαδικασία καταγγελίας της σύμβασης οπότε θα επιληφθεί η Επιτροπή Διαιτησίας που ορίστηκε το 1999 απαρτιζόμενη από τους νομικούς Μιχάλη Σταθόπουλο, Δημήτριο Γουργουράκη και Δημήτριο Τζουγανάτο.
————————————————————————–
”ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ” ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ INDEPENDENT NEWS GREECE ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟ GOOGLE PLAY ΠΑΤΏΝΤΑΣ ΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ
GOOGLE PLAY ΕΦΑΡΜΟΓΗ ANDROID
————————————————————————–
Επικοινωνία: Στείλτε μας τα σχόλια και τις απόψεις σας
info@independentnews.gr
info.independentnews@gmail.com
————————————————————————–
Ακολουθήστε μας από τις πιο κάτω σελίδες
——————————————————
————————————————————————–
———————————————————————–