Σωτήρης Αλεξίου: Όταν η αδικία γίνεται νόμος, η αντίσταση γίνεται καθήκον

Posted on 03 Φεβρουαρίου, 2021, 6:45 μμ
1 sec

Αξιοποιώντας τον γενικευμένο φόβο για την εξάπλωση της πανδημίας και θέτοντας, συνεχώς, σε εφαρμογή τα χουντικής έμπνευσης διατάγματα για την απαγόρευση των συναθροίσεων, η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή το νομοσχέδιο Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη.

«Το νομοθετικό έργο συνεχίζεται, παρά την αναστάτωση του κορονοϊού. Οι δικοί του περιορισμοί δεν περιορίζουν τις δικές μας μεταρρυθμίσεις»

Αυτή είναι η φράση του Κ. Μητσοτάκη στη Βουλή, που αποδεικνύει ότι για την παράταξή του η υγειονομική κρίση αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να εφαρμόσει ένα σκληρό πολιτικό σχέδιο που θα ισοπεδώσει την ελληνική κοινωνία. Τα στελέχη της ΝΔ, ποτέ δεν έκρυψαν, άλλωστε, πως θέλουν να οικοδομήσουν μια κοινωνία των ελίτ, όπου όλα τα κοινωνικά αγαθά και κεκτημένα θα τίθενται υπό διαπραγμάτευση.

Σε αυτό το πλαίσιο, αξιοποιώντας τον γενικευμένο φόβο για την εξάπλωση της πανδημίας και θέτοντας, συνεχώς, σε εφαρμογή τα χουντικής έμπνευσης διατάγματα για την απαγόρευση των συναθροίσεων, η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή το νομοσχέδιο Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη. Ένα νομοσχέδιο ντροπή για τις δημοκρατικές κατακτήσεις των κοινωνιών και την ελευθερία της ακαδημαϊκότητας και της επιστήμης.

Με το νομοσχέδιο προβλέπεται μείωση εισακτέων με τη θέσπιση βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ, αλλά και τον περιορισμό του αριθμού των εισακτέων σε κάθε ίδρυμα. Η κυβέρνηση τιμωρεί τους μαθητές και τις μαθήτριες κλείνοντάς τους, πολλαπλώς, το δρόμο προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς δεν τους θεωρεί άξιους/ες για να φοιτήσουν σε ένα δημόσιο ΑΕΙ, αν δεν γράψουν τον απαιτούμενο βαθμό. Όμως, λαμβάνοντας υπόψιν αυτά, σε συνδυασμό με την, εν κρυπτώ, ισοτίμηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ΑΕΙ με αυτούς των ιδιωτικών κολεγίων, γίνεται σαφές πως η ΝΔ λειτουργεί ως ντίλερ των ιδιωτικών συμφερόντων των κολεγίων, αφού προετοιμάζει μια στρατιά πελατών για αυτά. Αν αναλογιστεί κανείς μάλιστα ότι η συγκεκριμένη πολιτική έρχεται ως συνέχεια της επαναφοράς της τράπεζας θεμάτων είναι,πλέον, σαφές πως επιχειρείται η πλήρης ανατροπή του μορφωτικού ρόλου του λυκείου και η μετατροπή του σε ένα στείρο εξεταστικό κέντρο.

Συνεχίζοντας την επίθεση που έχει ξεκινήσει στη Δημοκρατία, η κυβέρνηση εγκαθιστά ειδικό αστυνομικό σώμα ειδικών φρουρών εντός των ΑΕΙ, κλειστό σύστημα επιτήρησης, καταγραφής ήχου και βιντεοσκόπησης όλων των κινήσεων σε όλους τους χώρους του Πανεπιστημίου. Γίνεται εύκολα κατανοητό πως με αυτό το σύνολο ρυθμίσεων διαλύεται κάθε ακαδημαϊκή ελευθερία και περιορίζονται τα συνδικαλιστικά δικαιώματα. Ειδικότερα, για την ολοκλήρωση της αντιδημοκρατικής επίθεσης θεσμοθετούνται τα πειθαρχικά συμβούλια των φοιτητών, με τα οποία μετατρέπει τους καθηγητές σε δικαστές, αφού θα μπορούν να επιβάλουν μέχρι και τη διαγραφή φοιτητών/τριών.

Το νομοσχέδιο αυτό δεν λαμβάνει καμία μέριμνα για τα πραγματικά προβλήματα των ΑΕΙ ή την αναβάθμιση των σπουδών και του κύρους τους. Η υποχρηματοδότηση, οι ελλείψεις προσωπικού σε καθηγητές, βοηθητικό προσωπικό, ερευνητές, φύλαξη, φοιτητική μέριμνα και η στήριξη των φοιτητών και των ερευνητών είναι ζητήματα που βρίσκονται εκτός κυβερνητικής ατζέντας. Να σημειώσουμε πως η χώρα μας είναι δεύτερη σε όλη την Ευρώπη σε αστυνομικούς/κάτοικο, ενώ βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις σε καθηγητές ΑΕΙ/φοιτητή.

Δεν χρειαζόμαστε Πανεπιστήμια τα οποία θα είναι ελεγχόμενα από το κράτος, αλλά πανεπιστήμια με δημόσιο προσανατολισμό και χαρακτήρα που θα συνδέονται με την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, θα βοηθούν στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και θα λειτουργούν με όρους δημοσίου συμφέροντος και όχι με βάση τις εφήμερες ανάγκες της αγοράς και τις ευκαιριακές επιλογές της εκάστοτε κρατικής προτεραιότητας.

Η ελεύθερη διακίνηση ιδεών βαδίζει παράλληλα με τη δημοκρατία και διαπερνά τόσο την επιστημονική γνώση όσο και την έρευνα. Η ανάπτυξη της επιστήμης και της έρευνας δεν μπορούν να οριοθετούνται από μία αστυνομοκρατούμενη πραγματικότητα. Γιατί η ανάπτυξη της επιστήμης βαδίζει παράλληλα με την ίδια την έννοια της αμφισβήτησης του ίδιου του περιεχομένου της γνώσης και κατ’ επέκταση της ίδιας της κοινωνίας που ζούμε. Η ανάπτυξη της επιστήμης είναι κινητήριος μοχλός στις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στις κοινωνίες, μεταβάλλουν τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων και αυτό είναι που φοβάται και θέλει να καταστείλει η ΝΔ.

Η κυβέρνηση θα βρει μπροστά της τη νέα γενιά και σύσσωμη την ακαδημαϊκή κοινότητα στην προσπάθεια της να μας σύρει σε έναν αυταρχικό κατήφορο για να καταπνίξει κάθε ζωντανό και ελεύθερο κοινωνικό χώρο.

Δεν θα συνηθίσουμε το σκοτάδι της βαρβαρότητας.

(Ο Σωτήρης είναι Γραμματέας της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ)

Πηγή: ieidiseis.gr

...