ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ by ΠΑΠΑΛΑΜΠΡΑΙΝΑ: Νόμιμοι ιδιοκτήτες της εξουσίας και στο skoil_elikikou.gr δεν έδωσαν!

Posted on 12 Ιουνίου, 2020, 7:58 μμ
13 secs

Για τη διαφημιστική καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» ύψους 20 εκατ. ευρώ έχει ξεκινήσει τις τελευταίες ημέρες μια συζήτηση που μόνο στόχο έχει να πλήξει την καλύτερη κυβέρνηση από την εποχή των τελάληδων. Τα κριτήρια με τα οποία επελέγησαν και χρηματοδοτήθηκαν τα ΜΜΕ ήταν διάφανα και απορώ γιατί εκφράζονται αντιρρήσεις. Η καμπάνια κάλυψε την επικράτεια διά πολλών μέσων ενημέρωσης, υπό την προϋπόθεση αυτά «να λειτουργούν πληρώντας κριτήρια αντικειμενικότητας και αμεροληψίας και τηρώντας τις αρχές της ηθικής και δεοντολογίας, συνεκτιμώμενης της αξιοπιστίας των μέσων αναφορικά με τη μη αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων (fake news) και τη μη πρόκληση σύγχυσης στο κοινό». Το είπε ξεκάθαρα ο κ. Πέτσας.

Τέτοια σάιτ είναι ας πούμε τα askmen.gr, notiosxtypos.gr και karatzova.gr. Αντιθέτως, η κυβέρνηση, για να δείξει την αμεροληψία της και τις αγνές της προθέσεις για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση εν μέσω πανδημίας, δεν χρηματοδότησε το skoil_elikikou.gr! Επίσης, δεν πήραν ούτε ένα ευρώ τo metzi_of_neoukti.com και το ola_ta_paedia.gr!

Πράγματι ο Στ. Πέτσας φροντίζει με τερτίπια να μη δημοσιοποιήσει τα ποσά που δόθηκαν σε κάθε ΜΜΕ. Καταλαβαίνετε, όμως, ότι για άριστους σαν τους κυβερνώντες ισχύει το «κάνε το καλό και ρίξ’ το στο γιαλό». Δεν είναι σωστό όταν δίνει η κυβέρνηση ένα δωράκι να το κάνει βούκινο. Υπάρχει και η αστική ευγένεια. Το απέδειξε, άλλωστε,  και ο ίδιος ο πρωθυπουργός σήμερα στη Βουλή που δεν θέλησε να ασχοληθεί με ένα τέτοιο θέμα.

Βέβαια, υπάρχουν πάντα οι καχύποπτοι, αυτοί που ξεσηκώνουν τον κόσμο για να τον κάνουν να λέει ότι αυτά τα λεφτά έχουν μοιραστεί με πολιτικούς και πελατειακούς όρους. Προσπαθούν να μας πείσουν ότι τα υπαρκτά και…ανύπαρκτα ΜΜΕ που χρηματοδοτήθηκαν ανήκουν σε επιχειρηματίες φίλους της κυβέρνησης και λιβανίζοντες και τέτοια…

Έχει η εξαίρετη αυτή κυβέρνηση ανάγκη; Η κυβέρνηση που έφερε θετική ύφεση και μείωση της ανεργίας, που έκανε τη χώρα πρώτη σε απευθείας αναθέσεις ανά κρούσμα κορονοϊού δεν έχει τίποτα να φοβηθεί από τα αμερόληπτα και αντικειμενικά ΜΜΕ που μόνο καλά λόγια έχουν να πουν για το έργο της και τον πρωθυπουργό μας. Και αυτό είναι το κριτήριο για το ποια ΜΜΕ είναι και άξια να χρηματοδοτούνται. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι τα μεγάλα κανάλια και οι μιντιακοί όμιλοι έλαβαν τη μερίδα του λέοντος. Με τόσα καλά λόγια μέλι έσταξε το στόμα τους, να μην τους κεράσουν ένα ποτήρι νερό;

Μπορεί να χαρακτηριστεί έως και αίσχος ότι κάποιοι μιλούν για σκάνδαλο, πολιτικό και οικονομικό, και για διαπλοκή. Τι πάει να πει ότι πρόκειται για δημόσιο χρήμα, άρα του ελληνικού λαού, που πρέπει να ξέρουμε πώς ακριβώς μοιράστηκε και με ποια κριτήρια. Ο κόσμος που ανέθεσε διακυβέρνησή του στους νόμιμους ιδιοκτήτες της εξουσίας πρέπει να ξέρει ότι γι’ αυτούς δεν υπάρχει τίποτε δημόσιο. Έχουν κάθε δικαίωμα να πράττουν κατά το δοκούν, όπως ο κάθε νοικοκύρης στο σπίτι. Δεν θέλει πολλή ανάλυση αυτό…

Είναι δευτερεύον, αλλά όχι ασήμαντο: Με τις επιλογές που γίνονται στη χρηματοδότηση των ΜΜΕ, δίνεται η ευκαιρία να αναδειχθούν σημαντικά σάιτ που δεν θα τα είχαμε προσέξει και θα είχαμε χάσει σημαντικές ευκαιρίες ενημέρωσης. Μη ξεχνάμε, άλλωστε, και το εξαιρετικό velonakaiklosti.gr, γνωστό από τη διαφημιστική εκστρατεία του ΚΕΕΛΠΝΟ. Πόσες δεν αρχίσαμε το πλέξιμο μετά από αυτό;

Αντίστοιχη περίπτωση είναι τώρα το protieidisinews@blospot.com του κοσμαγάπητου Μένιου Φουρθιώτη. Τι θα γινόμασταν αν ο κ. Μητσοτάκης ως Μωυσής δεν άνοιγε δρόμο στη θάλασσα των εκατομμυρίων ευρώ, ώστε να ανεβάσει και αυτό το σάιτ τη μοναδική του είδηση, τη διαφήμιση της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι»; Πόσο λιγότερη ενημέρωση θα είχαμε σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο;

...