Ν. Φίλης: Σχολεία χωρίς μαθητές, γονείς χωρίς επιλογές, συστήματα χωρίς προστασία (ηχητικό)

Posted on 01 Ιουνίου, 2020, 2:13 μμ
4 secs

Ανοίγουν σήμερα και τα Δημοτικά αλλά χωρίς το ολοήμερο, έχουν σε Γυμνάσια-Λύκεια μόλις 35% των μαθητών και οι υπόλοιποι δεν μπορούν πια να κάνουν εξ αποστάσεως μάθημα αφού οι εκπαιδευτικοί είναι στην τάξη, έτσι περιφρόνησαν μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και νομοθεσία Ελλάδας και ΕΕ και για τα προσωπικά δεδομένα, είναι πρωτοφανές, είπε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Νίκο Ξυδάκη.

Ο κ. Φίλης αναφέρθηκε στις αποκαλύψεις που ο ίδιος έκανε στη Βουλή για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων μαθητών, καθηγητών και της σχολικής τους δραστηριότητας, μέσα από τα συστήματα της Cisco που το υπουργείο Παιδείας επέλεξε να χρησιμοποιήσει για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσα στην πανδημία. Μιλάμε για εκατοντάδες ονοματεπώνυμα και δραστηριότητες σε αυτή την εγγραφή στο διαδίκτυο, που είναι «ανοικτή» σε οποιονδήποτε, «δεν χρειάζεται να είναι χάκερ», ενώ προσέθεσε ότι υπάρχουν καταγγελίες ότι όταν είναι σε εξέλιξη «σύγχρονη» εξ αποστάσεως διδασκαλία, μπαίνουν μέσα διάφοροι κακόβουλοι, γιατί είναι αφύλακτο και ανοχύρωτο.

Η εκ αποστάσεως εκπαίδευση πρέπει να γίνεται υποβοηθητικά. Δεν μπορεί να υποκαταστήσει την φυσική παρουσία στην τάξη, αλλά σε συνθήκες υγειονομικής κρίσης έπαιξε σημαντικό ρόλο, σε κάποιο βαθμό χάρη στον ηρωισμό των εκπαιδευτικών. Αλλά δεν είναι δυνατόν να είναι αφύλακτη, δεν τηρούνται συγκεκριμένες διαδικασίες.

  • Απουσία διαδικασίας έγκρισης του χρήστη για χρήση των δεδομένων του: Είναι χαρακτηριστικό αυτό που όλοι ξέρουμε, κάθε site ρωτά αν δέχεται ο χρήστης να χρησιμοποιηθούν δικά του στοιχεία, να είναι εμπορικά αξιοποιήσιμα. Στο «Μαθαίνοντας από το σπίτι» του υπουργείου Παιδείας, μπαίνουν καθηγητές, μαθητές και γονείς και τα προσωπικά τους δεδομένα είναι ανοικτά σε εμπορική εκμετάλλευση χωρίς να ειδοποιηθεί κανείς.
  • Απουσία υπεύθυνου προσωπικών δεδομένων: Όλα τα υπουργεία, υπηρεσίες και εταιρείες είναι υποχρεωμένες να έχουν υπεύθυνο προσωπικών δεδομένων. Στο υπουργείο Παιδείας, ένα τόσο πολυάνθρωπο υπουργείο, 11 μήνες δεν υπήρχε υπεύθυνος… έβαλε η Ν. Κεραμέως 15 ημέρες πριν την τροπολογία.
  • Δεν έχει δημοσιοποιηθεί Μελέτη Αντικτύπου: Είναι μελέτη που επίσης βάσει νομοθεσίας και σύστασης της ανεξάρτησης Αρχής ήταν υποχρεωμένη να φτιάξει η υπουργός, δεν την φέρνει στη Βουλή παρότι το έχουμε ζητήσει. Και είναι σημαντικό, γιατί θα έπρεπε να έχει κάνει διαβούλευση με εκπαιδευτικούς και γονείς, που τους αφορά το ζήτημα.
  • Δεν έχει δημοσιοποιηθεί σύμβαση με την Cisco για το webex: Κρυφή είναι επίσης και η σύμβαση με την Cisco που επίσης δεν εμφανίζεται πουθενά.

Είναι πρωτοφανής η περιφρόνηση της νομοθεσίας, εθνικής και ενωσιακής, από το υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Και οι πολίτες το έχουν καταλάβει, το δείχνουν οι δημοσκοπήσεις, ενώ στο μέτωπο της υγειονομικής απειλής καταγράφονται θετικά ποσοστά, στην εκπαίδευση η κυβέρνηση βυθίζεται. Οι αριθμοί και όσα ακούγονται είναι «παραμυθάκια», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Φίλης και ο κόσμος το ξέρει, βλέπει ένα σχολείο να διαλύεται από την βιαστική επιλογή να ανοίξει.

Πάει σήμερα μόλις το 35% των παιδιών στα Γυμνάσια και τα Λύκεια και οι υπόλοιποι δεν μπορούν να κάνουν ούτε εξ αποστάσεως, αφού το εκπαιδευτικό δυναμικό είναι πλέον μέσα στην τάξη, δεν μπορεί να κάνει και τα δύο ταυτοχρόνως. Και σήμερα, άνοιξαν και τα Δημοτικά. Αλλά το ολοήμερο δεν ανοίγει, είναι νάρκη, πρέπει να πάει ο γονιός 13.15 να πάρει το παιδί του από το σχολείο…

Στην αρχή της συνέντευξης, ο κ. Φίλης αναφέρθηκε εκτενώς στην νέα περίπτωση «αρίστων» που επιλέγει η κυβέρνηση Μητσοτάκη, αναφερόμενος στην προώθηση Ν. Κούκη, φιλολόγου των Εκπαιδευτηρίων Δούκα υπεύθυνου για το Λύκειο, στην προεδρία του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού για να αντικαταστήσει έναν διεθνώς γνωστό διανοούμενο, συγγραφέα και καθηγητή Πανεπιστημίων, τον Κ. Τσουκαλά. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, με αυτό το στάτους για τον πρόεδρο, είναι εύλογο να περιμένει κανείς ότι για τα νέα μέλη του ΔΣ, θα είναι ακόμη χαμηλότερο…

...