Νίκος Φίλης: Σχολεία χωρίς επαρκή καθαρισμό, έγκαιρη διανομή μασκών, μεγαλύτερη αποστασιοποίηση μαθητών

Posted on 10 Σεπτεμβρίου, 2020, 10:26 πμ
1 sec

Ακόμη δεν έχουν πάει καθαρίστριες στα ήδη ανοιχτά για εκπαιδευτικούς και γονείς σχολεία, ακόμη δεν εγκρίθηκε η προμήθεια μασκών, ενώ δεν έγινε καμία προσπάθεια προσθήκης αιθουσών για να βελτιωθεί η παράμετρος της αποστασιοποίησης και προσελήφθησαν 20.500 αντί για 40.000 πέρυσι, κάποιοι με μόλις τρίμηνες συμβάσεις, καταρρακώνεται η εικόνα του δημόσιου σχολείου, τόνισε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Νίκο Ξυδάκη.

Ο κ. Φίλης τόνισε ότι δεν έγινε τελικά τίποτε προκειμένου να θωρακιστεί το εκπαιδευτικό σύστημα απέναντι στην πανδημία, στις τρεις κρίσιμες παραμέτρους:

  • Καθαρισμός: Ο διαγωνισμός για την πρόσληψη των ίδιων, σε μικρό και ανεπαρκή αριθμό, καθαριστριών στα σχολεία, έληξε Δευτέρα βράδυ, είπε ο κ. Φίλης, ακόμη δεν έχουν πάει στα σχολεία. Οι καθηγητές πήγαν από 1η Σεπτεμβρίου, τα σχολεία είναι ανοιχτά, πηγαίνουν γονείς. Και είναι θεοβρόμικα.
  • Μάσκες: Το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν έχει δώσει το οκ για την προμήθεια μασκών από την ΚΕΔΕ για τους Δήμους.
  • Κοινωνική αποστασιοποίηση: Δεν έχει γίνει τίποτα. Τα τμήματα άνω των 17 παιδιών είναι περίπου 40.000, αλλά θα μπορούσε να βρει 10.000 αίθουσες και χώρους, αν έψαχνε, σε κάθε Δήμο. Να νοικιάσει κτίρια αν χρειαστεί, να βρει από την Εκκλησία, τους Δήμους, παντού. Να εκμεταλλευτεί σχολεία που είχαν κλείσει. Να γίνουν το Καλοκαίρι επισκευές, ένα ρετουσάρισμα. Αντίθετα, η Ελλάδα μόνη στον κόσμο αυξάνει τον αριθμό των παιδιών ανά τάξη.

Αυτή η μάχη θα έπρεπε να δίνεται με κεντρική πνοή, κεντρικούς πόρους, αλλά αποκεντρωμένα, εξήγησε ο ίδιος. Σε κάθε Δήμο να υπάρχει Σχολική Επιτροπή μαζί με υγειονομικές αρχές, τους καθηγητές, να δουν τι μέτρα θα πάρουν, με ευελιξία. Αλλού περισσότερες αίθουσες, αλλού ίσως πρωί-απόγευμα ή εκ περιτροπής.

Για το θέμα της έλλειψης διδακτικού προσωπικού, τόνισε ότι ξεκινάμε με 20.500 προσλήψεις εκπαιδευτικών, όταν πέρυσι είχαμε 40.000. Και λένε ότι θα προσλάβουν καθηγητές με τρίμηνες συμβάσεις, πλήρης διάλυση της εικόνας του καθηγητή. Καταρρακώνεται η εικόνα του δημόσιου σχολείου και ενισχύονται οι αντικοινωνικές, ανορθολογικές συμπεριφορές, κατά της μάσκας, υπέρ του κλεισίματος των σχολείων, κτλ.

Θέλει να συνειδητοποιεί ο πολίτης τι πάει να πει «προετοιμάζω τα παιδιά να πάνε σχολείο», όχι να κουνάμε το δάχτυλο στα παιδιά ότι φταίνε. Να κουβεντιάσουν, να καταλάβουν ότι είναι θέμα αξιών, αλληλεγγύης στα διπλανά παιδιά, τους γονείς, τους παπούδες, την κοινωνία. Είναι μία μεγάλη μάχη αξιών η προσπάθεια να ανοίξουν τα σχολεία σε καιρό κορωνοϊού. Και αυτή η μάχη αξιών πρέπει να μπαίνει και στο πρόγραμμα σπουδών. Με αγωγή Υγείας, με θέματα διατροφής, σχέσης με το περιβάλλον, κοινωνικής ευθύνης αντί της ατομικής, όπως είπε ο ίδιος.

Ακούστε ολόκληρη την συνέντευξη στο συνδεδεμένο ηχητικό απόσπασμα.

...