Νίκος Φίλης: Στιγμές που νιώθω ντροπή ως δημοσιογράφος

Posted on 10 Νοεμβρίου, 2020, 7:58 μμ
2 secs

Αυτές τις μέρες κάποιοι (λίγοι) δημοσιογράφοι με έχουν ρωτήσει σε συνεντεύξεις ποιος είναι ο λόγος που οι εκπαιδευτικοί απείχαν με το σαρωτικό 93% από την ηλεκτρονική ψηφοφορία για Υπηρεσιακά Συμβούλια, το περασμένο Σάββατο: «Μήπως γιατί… δεν ήταν εργάσιμη μέρα»; Μήπως δηλ. οι εκπαιδευτικοί μας είναι κοπανατζήδες και ο λόγος που δεν έκαναν… κλικ στον υπολογιστή τους, ήταν «επειδή δεν θα έχαναν μια μέρα σχολείου»;

Δεν θα το πω διακριτικά: Νιώθω ντροπή όταν ακούω στα ραδιοκύματα κάτι τέτοιο, σε δημόσιο λόγο, από ανθρώπους που συμβάλλουν στο να διαμορφώνεται γνώμη και συνείδηση στο μέσο ακροατή. Δεν γνωρίζουν κανέναν εκπαιδευτικό όσοι με έχουν ρωτήσει; Συγγενή τους, φίλο τους, γνωστό τους, δάσκαλο των παιδιών τους… Κανέναν; Τόση εκτίμηση του έχουν; Στην «εκλογική διαδικασία Κεραμέως» συμμετείχαν 13 χιλ. στους 170 χιλ. εκπαιδευτικούς, περίπου. Αυτό πιστεύουν ότι είναι το ποσοστό των φιλότιμων εκπαιδευτικών, εκείνων που κάνουν το καθήκον τους και τιμούν το λειτούργημά τους;

Να είναι σαφές: οι εκπαιδευτικοί μας αντιτέθηκαν για σοβαρούς λόγους στην ηλεκτρονική διεξαγωγή των εκλογών. Τους εξήγησαν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις, τους αγκάλιασαν 155.000+ εκπαιδευτικοί. Σε αυτούς, δεν περιλαμβάνεται η ημέρα: είχαν δεχθεί να ψηφίσουν καθημερινή, με κάλπη φυσικά και χωρίς να λάβουν «εκλογική» άδεια.

Η αποχή ήταν πράξη δημοκρατικής αντίστασης στον κυβερνητικό αυταρχισμό: το υπουργείο Παιδείας έφερε την ηλεκτρονική ψηφοφορία μέσα στην καραντίνα, χωρίς δυνατότητα συλλογικών διαδικασιών και διαβούλευσης, υποβαθμίζοντάς την σε τηλεκοντρόλ για ν’ αλλάζει κανείς κανάλια. Αγνόησε τους εκπαιδευτικούς η υπουργός κι αυτοί της γύρισαν την πλάτη. Ευτυχώς, οι διαδικασίες εκλογής για Υπηρεσιακά Συμβούλια στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα αναβλήθηκαν για το πέρας της πανδημίας.

Ήταν λοιπόν θέμα Δημοκρατίας η μαζική αποχή, κι όχι «κοπάνα»! Κάθε τι άλλο, είναι όχι απλώς fake news, αλλά black news, κοινώς, μαύρη προπαγάνδα που δεν τιμά τη δουλειά και την εικόνα όχι των εκπαιδευτικών, αλλά ημών των δημοσιογράφων.

...