Με συνθήματα και αποδοκιμασίες υποδέχθηκαν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης στον υπό κατασκευή σταθμό Βενιζέλου την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη και τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή.

Στο σημείο πραγματοποιούσαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας, μέλη της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Μόλις οι δύο υπουργοί της κυβέρνησης Μητσοτάκη έφθασαν στο σημείο για να επιθεωρήσουν την πορεία της μεταφοράς των αρχαιοτήτων από τον σταθμό, οι συγκεντρωμένοι πολίτες αποδοκίμασαν την Λίνα Μενδώνη που συνεργεί στο «έγκλημα στον σταθμό Βενιζέλου»..

Έντονη ήταν η αστυνομική παρουσία που προσπαθούσαν να κρατήσουν σε απόσταση τους διαμαρτυρόμενους από τους δύο υπουργούς.

Οι δύο υπουργοί συνοδεύονταν από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Νίκο Ταχιάο και τον διευθύνων σύμβουλο της εταιρείας. Νίκο Κουρέτα, έφτασε στον σταθμό Βενιζέλου για επίσκεψη, λίγο πριν την ευρεία σύσκεψη που έχει προγραμματιστεί στα γραφεία της Αττικό Μετρό για τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου, στα γραφεία του Μετρό στην παλιά δυτική είσοδο Θεσσαλονίκης.

 

Ο συντονιστής της Εκτελεστικής Γραμματείας της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης, Φωκίωνας Δεληγιάννης, σε δηλώσεις του σημείωσε ότι «βρισκόμαστε εδώ για να δείξουμε και με τη φυσική μας παρουσία την αποφασιστικότητα μας για να διαφυλάξουμε τα αρχαία, να διαδηλώσουμε με κόσμιο τρόπο και να μεταφέρουμε το μήνυμα στους υπουργούς ότι η απόφαση του ΣτΕ νομιμοποιεί και τη λύση της παραμονής των αρχαιοτήτων και δεν απαξιώνει ούτε απορρίπτει τα επιχειρήματα μας».

Σ. Αναγνωστοπούλου: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εξακολουθεί να δυσφημίζει την Ελλάδα στην παγκόσμια επιστημονική κοινότητα

Την καταστροφή της ακεραιότητας και της αυθεντικότητάς τους, που αποτελούν βασικές αρχές της διεθνούς σύμβασης της UNESCO του 1972 υλοποιούν οι υπουργοί Υποδομών – Μεταφορών και Πολιτισμού σύμφωνα με την τομεάρχη Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ, Σία Αναγνωστοπούλου μετά τη σημερινή επίσκεψη στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης των Λίνα Μενδώνη και Κώστα Καραμανλή.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει ότι κα Μενδώνη είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεται τον σταθμό και τα αρχαία. «Το γεγονός ότι επέλεξε να ξεναγηθεί όχι από τους επιστήμονες της αρχαιολογικής υπηρεσίας αλλά από τον μελετητή της απόσπασης για λογαριασμό του εργολάβου, αδελφό μέλους του ΚΑΣ που γνωμοδότησε υπέρ της απόσπασης, συνιστά ευθεία προσβολή προς την ισχυρή και τεκμηριωμένη μειοψηφία του Συμβουλίου της Επικρατείας, εκθέτοντας παράλληλα το σκεπτικό της οριακής πλειοψηφίας αναφορικά με τη συνταγματική αρχής της αμεροληψίας».

Παράλληλα, χαρακτηρίζει ως ένα ακόμη επικοινωνιακό τέχνασμα αποπροσανατολισμού την επίσκεψη των υπουργών της κυβέρνησης προσθέτοντας ότι «η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη με τις πράξεις της εξακολουθεί να δυσφημίζει την Ελλάδα στην παγκόσμια επιστημονική κοινότητα που έχει ταχθεί με πρωτοφανή ομοθυμία υπέρ της διατήρησης των αρχαίων αμετακίνητων στη θέση τους».

Αναλυτικά η δήλωση της Σ. Αναγνωστοπούλου:

«Εν μέσω αποδοκιμασιών και της έντονης δυσαρέσκειας των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, οι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών και Πολιτισμού και Αθλητισμού με τη σημερινή τους επίσκεψη στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης επισφράγισαν την κυβερνητική απόφαση για τεμαχισμό και απόσπαση του μοναδικού παγκοσμίως μνημειακού συνόλου του σταθμού Βενιζέλου. Μια απόφαση η υλοποίηση της οποίας θα σημάνει για τις σημαντικότατες αυτές αρχαιότητες την καταστροφή της ακεραιότητας και της αυθεντικότητάς τους, που αποτελούν βασικές αρχές της διεθνούς σύμβασης της UNESCO του 1972.

Για την κα Μενδώνη είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεται τον σταθμό και τα αρχαία. Το γεγονός ότι επέλεξε να ξεναγηθεί όχι από τους επιστήμονες της αρχαιολογικής υπηρεσίας αλλά από τον μελετητή της απόσπασης για λογαριασμό του εργολάβου,αδελφό μέλους του ΚΑΣ που γνωμοδότησε υπέρ της απόσπασης, συνιστά ευθεία προσβολή προς την ισχυρή και τεκμηριωμένη μειοψηφία του Συμβουλίου της Επικρατείας, εκθέτοντας παράλληλα το σκεπτικό της οριακής πλειοψηφίας αναφορικά με τη συνταγματική αρχής της αμεροληψίας.

Η σημερινή επίσκεψη των αρμόδιων υπουργών αποτελεί ένα ακόμη επικοινωνιακό τέχνασμα αποπροσανατολισμού. Με εμφανή αμηχανία, έλλειψη επιχειρημάτων και επιστρατεύοντας τα συνήθη ψέματα, όπως για παράδειγμα για τον σταθμό της Αγίας Σοφίας για τον οποίο η κ. Μενδώνη θα έπρεπε να ντρέπεται προσωπικά, επιβεβαίωσαν την σημερινή αδιάψευστη πραγματικότητα: δύο χρόνια χαμένα για το ΜΕΤΡΟ και τη Θεσσαλονίκη με αποκλειστική ευθύνη του Κυριάκου Μητσοτάκη και της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Ο κ. Μητσοτάκης επαναφέροντας από τον Σεπτέμβριο του 2019 στη ΔΕΘ το διχαστικό δίλημμα «ή αρχαία ή ΜΕΤΡΟ» το μόνο που πέτυχε είναι η πόλη να μην έχει «ούτε ΜΕΤΡΟ ούτε αρχαία», παρατείνοντας αχρείαστα την ταλαιπωρία των πολιτών. Εφόσον μάλιστα υλοποιηθεί το κυβερνητικό σχέδιο για «προσωρινή απόσπαση» των αρχαίων θα χαθούν οριστικά οι συναρπαστικές αναπτυξιακές προοπτικές που προσφέρει στην πόλη η ευκαιρία δημιουργίας του μοναδικού παγκοσμίως μητροπολιτικού σιδηροδρόμου που εντός του θα φιλοξενεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.

Ως προς την συνολική πρόοδο του έργου και την παράδοσή του ΜΕΤΡΟ στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης, οι κκ. Μενδώνη και Καραμανλής αρκέστηκαν στα ευχολόγια και στις αόριστες υποσχέσεις και εξαγγελίες. Δεν υπήρξε καμία ενημέρωση για τον χρόνο που θα χρειαστεί η απόσπαση ούτε για το χρονοδιάγραμμα των νέων ανασκαφών που με αυτή τη λύση θα χρειαστούν σε όλη την έκταση του ενάμιση στρέμματος του σταθμού (ενώ η διατήρηση των αρχαίων αμετακίνητων στη θέση τους δεν έχει καθόλου ανασκαφές, αποτελώντας τη καλύτερη λύση και για τα αρχαία και για το ΜΕΤΡΟ).Οι υπουργοί της Νέας Δημοκρατίας δεν έδωσαν κανένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και καμία σαφή προοπτική για την ολοκλήρωση του έργου και την έναρξη λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ, που η κυβέρνηση το καθυστερεί εντελώς αδικαιολόγητα εδώ και δύο χρόνια, για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένες μικροπολιτικές σκοπιμότητες και οικονομικά συμφέροντα.

Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη με τις πράξεις της εξακολουθεί να δυσφημίζει την Ελλάδα στην παγκόσμια επιστημονική κοινότητα που έχει ταχθεί με πρωτοφανή ομοθυμία υπέρ της διατήρησης των αρχαίων αμετακίνητων στη θέση τους. Συνεχίζει, όμως, και να έχει διαρκώς απέναντί της την κοινωνία των πολιτών της Θεσσαλονίκης, που επλήγησαν καίρια κατά την περίοδο της πανδημίας εξαιτίας των κυβερνητικών παλινωδιών στην υγειονομική κρίση αλλά και στο θέμα του ΟΑΣΘ και των εξαιρετικά προβληματικών αστικών μετακινήσεων. Οι υπουργοί της, ωστόσο, αρέσκονται να πανηγυρίζουν και να θεωρούν προσωπική τους δικαίωση την πολιτιστική καταστροφή και την καθυστέρηση των εργασιών του μετρό».

«Μητσοτάκης, Καραμανλής και Μενδώνη υπεύθυνοι για το έγκλημα στο μετρό Θεσσαλονίκης»

«Οι Κώστας Καραμανλής και Λίνα Μενδώνη βάζουν φαρδιά-πλατιά την υπογραφή τους σε ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα σε βάρος της πολιτιστικής μας κληρονομιάς», τονίζουν με κοινή τους ανακοίνωση ο τομεάρχης και αναπληρωτής τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς και Χρήστος Γιαννούλης.

Οι ίδιοι προσθέτουν κάνουν λόγο για «εμμονή» των δύο υπουργών της κυβέρνησης αναφορικά με την απόσπαση των αρχαιοτήτων, «κόντρα στη βούληση φορέων του πολιτισμού, ειδικών επιστημόνων από όλο τον κόσμο και των πολιτών».

«Το πολύπλοκο και το σύνθετο του συμπλέγματος καθιστά την απόσπαση καταστροφική για την ακεραιότητα και τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του και σε αυτήν την περίπτωση την ευθύνη θα φέρουν ακέραια, ο ίδιος ο Κ. Μητσοτάκης, η Λ. Μενδώνη και ο Κ. Καραμανλής», τονίζουν μεταξύ άλλων οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Ν. Παππά και του Χρ. Γιαννούλη:

«Οι Κώστας Καραμανλής και Λίνα Μενδώνη βάζουν φαρδιά-πλατιά την υπογραφή τους σε ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα σε βάρος της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Κατά την επίσκεψή τους στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης και κατά τη διάρκεια ευρείας σύσκεψης, που ακολούθησε, επιβεβαίωσαν την εμμονή τους στην απόσπαση των αρχαίων, κόντρα στη βούληση φορέων του πολιτισμού, ειδικών επιστημόνων από όλο τον κόσμο και των πολιτών.

Προανήγγειλαν, μάλιστα, την έναρξη των εργασιών ακόμα και την επόμενη εβδομάδα.

Δεν τρέφαμε αυταπάτες για το τι θα ακολουθούσε μετά την απόφαση του ΣτΕ, καθώς βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μία αδιάλλακτη κυβέρνηση, η οποία βρίσκει, δυστυχώς, στο πρόσωπο του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και του δημάρχου Θεσσαλονίκης πρόθυμους συνεργούς για την εφαρμογή των σχεδίων της.

Το πολύπλοκο και το σύνθετο του συμπλέγματος καθιστά την απόσπαση καταστροφική για την ακεραιότητα και τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του και σε αυτήν την περίπτωση την ευθύνη θα φέρουν ακέραια, ο ίδιος ο Κ. Μητσοτάκης, η Λ. Μενδώνη και ο Κ. Καραμανλής.

Είναι οι ίδιοι που μέσα σε δύο χρόνια, με τις παλινωδίες και την αδράνειά τους μετέτρεψαν τον στόχο «και μετρό και αρχαία» σε «ούτε μετρό, ούτε αρχαία».

Ο κ. Καραμανλής τόλμησε μάλιστα, δίχως ίχνος ντροπής, να δεσμευτεί «κοιτάζοντας στα μάτια τους πολίτες, πως η πόλη θα έχει μετρό σε…μερικά χρόνια»!

Απέναντί τους θα βρίσκουν πάντα την κοινωνία, τους ενεργούς πολίτες, όλους εμάς που είμαστε αποφασισμένοι, ο κάθε ένας και η κάθε μία, από το δικό του μετερίζι, να αντισταθούμε στα καταστροφικά σχέδια της κυβέρνησης Μητσοτάκη».

EFSYN