Δ. Τσακνής: Ο ηρωισμός των γυναικών του Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος αξίζει έναν ύμνο (ηχητικό)

Posted on 31 Ιουλίου, 2020, 12:49 μμ
4 secs

Ως έναν ύμνο στην Καλαβρυτινή γυναίκα χαρακτήρισε ο στιχουργός και ερμηνευτής, Διονύσης Τσακνής το νέο συμφωνικό έργο του, που θα παρουσιαστεί την Παρασκευή 31/7 στις 21:00 στην πλατεία των Καλαβρύτων, όπου θα συμμετάσχει η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, σε θεατρική απόδοση κειμένου της Άννας Μονογιού και υπό την διεύθυνση του αρχιμουσικού, Τάσου Συμεωνίδη.

Μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας» ο συνθέτης και ερμηνευτής, Διονύσης Τσακνής τόνισε ότι «πέρα από την θηριωδία, που έστειλε στον άλλο κόσμο αθώους ανθρώπους, υπήρχε ο ηρωισμός των γυναικών, που έπρεπε να διαχειριστούν ένα πένθος, μια θηριωδία, μια ανέχεια, νομίζω ότι χρειάζεται να κλίνουμε το γόνυ σε αυτή την γυναίκα, που άντεξε όλα αυτά» και πρόσθεσε ότι το έργο του αυτό για το ολοκαύτωμα της πόλης των Καλαβρύτων τον Δεκέμβριο του ’43, είναι ένα αντιφασιστικό συμφωνικό ποίημα, ύμνος στην Καλαβρυτινή γυναίκα.

«Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε. Δεν είναι εγκλήματα, που ήρθαν από τον ουρανό. Το έγκλημα των Καλαβρύτων δεν διαπράχθηκε, όπως το έγκλημα στο Δίστομο, αλλά διαπράχθηκε από τον Τακτικό Γερμανικό στρατό και οι αποζημιώσεις κάνουν τους γερμανούς υπευθύνους να σφυρίζουν αδιάφορα. Αν αυτά τα πράγματα τα ξεχάσουμε, όπως λέει και σε ένα σημείο του κειμένου, θα μας βρει ξανά το κακό, με όπλα και με κοστούμια, δεν έχει μεγάλη διαφορά. Και αυτό είναι, που συμβαίνει στις μέρες μας, το κεφάλι του φασισμού σηκώνεται, δολοφονεί, τρομοκρατεί και φορά, και κοινοβουλευτικό μανδύα» υπογράμμισε.

Το εν λόγω έργο το συνέθεσε εν μέσω καραντίνας και θα παρουσιαστεί στα Καλάβρυτα, όχι ολοκληρωμένο λόγω των υγειονομικών μέτρων προστασίας, διότι θα απουσιάζει η παιδική χορωδία γυναικών, και ελπίζει τον χειμώνα, «κοντά στην ημερομηνία του εγκλήματος να έχουμε τη δυνατότητα στην Αθήνα σε μια μεγάλη αίθουσα να παρουσιάσουμε ολοκληρωμένο πλέον αυτό το έργο» ανέφερε.

Ερωτηθείς για το πλήγμα, που έχει δεχθεί και ο δικός του κλάδου εξαιτίας της πανδημίας, απάντησε ότι «μιλάμε για μια ουσιαστική κατάργηση του επαγγέλματος και βλέπουμε μια αναλγησία από την άλλη πλευρά της επίσημης κυβέρνησης, που αντιμετωπίζει το θέμα, κυρίως με ευχολόγια ή το αντιμετωπίζει με μια κοροϊδία. Αυτά τα πράγματα, τα οποία εξήγγειλε η κ. Μενδώνη, ήταν ψίχουλα ή κάλυπταν ένα μικρό ποσοστό καλλιτεχνών και ταυτόχρονα δεν έδινε την δυνατότητα να γίνουν εκδηλώσεις, να αποζημιωθούν όλοι όσοι εμπλέκονται με αυτό τον χώρο».

...